Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Επικίνδυνες μετατροπές κινητήρων αυτοκινήτων – NITRO (N2O)

(Απαντήσεις σε ερωτήματα αναγνωστών)
Η ανάρτηση αυτή απευθύνεται σε νέους ανθρώπους, που έχουν το  επικίνδυνο χόμπι με τις κόντρες ταχύτητας αυτοκινήτων και μάλιστα σε πολυσύχναστους δρόμους.
Πλούσιοι, που έχουν λεφτά για πέταμα, αλλά ακόμη και κάποιοι με μικρότερες οικονομικές δυνατότητες, ευτυχώς λίγοι προς το παρόν, επιλέγουν να ασχολούνται με μετατροπές των κινητήρων των αυτοκινήτων τους για να το μετατρέψουν, κατά τη γνώμη τους, σε ¨πύραυλο¨.

Παρά τους κινδύνους που κρύβουν τέτοιες μετατροπές (ασφάλεια, υγεία περιβάλλον κλπ), κάποιοι εξακολουθούν να ¨παίζουν¨ ακόμη και με την πλέον επικίνδυνη μετατροπή, την προσθήκη συσκευών  NITRO (Ν20) στα αυτοκίνητα.
Όλα αυτά με την ανοχή των αρμοδίων, οι οποίοι κάνουν τα στραβά μάτια σε όλα τα πρόσθετα στοιχεία που κυκλοφορούν στην αγορά, τις περισσότερες φορές παράνομα και υπόσχονται είτε μεγαλύτερη ισχύ, είτε μικρότερη κατανάλωση.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα συμβατικά αυτοκίνητα παίρνουν έγκριση τύπου για να κυκλοφορήσουν με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Οποιαδήποτε παρέμβαση - μετατροπή που αλλοιώνει τα σχεδιαστικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά και μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις εκπομπές καυσαερίων ή στην κατανάλωση καυσίμου απαγορεύεται.

Για τα πρόσθετα στο καύσιμο έχουμε μιλήσει σε προηγούμενη ανάρτηση.
Σειρά έχει το NITRO, που κάποιοι επιτήδειοι πλασάρουν στην αγορά για ¨αγωνιστικές¨ επιδόσεις των αυτοκινήτων!
Μια μικρή περιήγηση στο διαδίκτυο θα εντυπωσιαστείτε από διαφημίσεις ¨ειδικών¨ για την προσθήκη συσκευών NITRO με αύξηση της ισχύος του κινητήρα!!
Τι είναι το ΝΙΤΡΟ ή σωστότερα Ν2Ο:
Το υποξείδιο του αζώτου (N2O) είναι μια χημική ένωση γνωστή και ως το αέριο που προκαλεί γέλιο. Χρησιμοποιείται ως.............
αναισθητικό στην ιατρική, αλλά και στη χημική βιομηχανία και στη βιομηχανία  ηλεκτρονικών. Στους κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιείται ως οξειδωτικός παράγοντας για  να αυξήσει την παραγωγή ισχύος, αυξάνοντας ουσιαστικά την ποσότητα καυσίμου, που οδηγείται για καύση, ανά κύκλο λειτουργίας του κινητήρα.
Πως επιτυγχάνει την αύξηση της ισχύος
Όταν εξατμίζεται, το υποξείδιο του αζώτου απορροφά θερμοκρασία από τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα για την καύση. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η θερμοκρασία του αέρα, οπότε αυξάνεται η πυκνότητα του. Περισσότερο καύσιμο εισέρχεται για να επιτευχθεί η σωστή αναλογία αέρα καυσίμου. Κατά τη φάση της συμπίεσης όταν η θερμοκρασία αυξάνει το Ν2Ο διασπάται σε άζωτο και οξυγόνο. Το επιπλέον αυτό οξυγόνο βοηθά στο να καεί το πολύ πλούσιο μίγμα. Επομένως περισσότερο καύσιμο συνεπάγεται μεγαλύτερη ενέργεια άρα αύξηση στα ενεργειακά χαρακτηριστικά του κινητήρα.

Στο εμπόριο κυκλοφορεί είτε σε υγρή είτε σε ξηρή μορφή και ανάλογα η έγχυση του γίνεται ή στην πολλαπλή εισαγωγής ή απευθείας στον κινητήρα.
Απαιτούνται λοιπόν για την τοποθέτηση του ουσιαστικές παρεμβάσεις σε πολλά σχεδιαστικά και λειτουργικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Σημειώνουμε επιπλέον τις απαιτούμενες αλλαγές σε παραμέτρους όπως το αβάνς κλπ, πράγμα που συνεπάγεται αλλαγές και στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου (Electronic Control Unit - ECU)


Όμως, αύξηση της πίεσης και της θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης πέραν των ορίων που έχουν υπολογισθεί από τον κατασκευαστή, έχει συνήθως καταστροφικά αποτελέσματα σε στοιχεία του κινητήρα όπως: ρωγμές ή ολική καταστροφή σε μπουζί, πιστόνια, μπιέλες και στροφαλοφόρο άξονα.

Επίσης, τα συστήματα NITRO έχoυν κατηγορηθεί πολλές φορές σαν αιτία εκδήλωσης φωτιάς στον κινητήρα και στο όχημα.
Πέρα από το κόστος, που ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ, είναι προφανείς και οι κίνδυνοι για την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών - συνοδηγών και όχι μόνο.
Τέλος, δεν είναι ανάγκη να επισημάνουμε τις περιβαλλοντικές και ενεργειακές επιπτώσεις:
·       Μεγάλη πιθανότητα για καταστροφή του καταλύτη και του αισθητήρα λ, πράγμα που συνεπάγεται ανεξέλεγκτη αύξηση των εκπομπών καυσαερίων για όλους τους επικίνδυνους ρύπους και
·       Υπέρμετρη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου!!!!
Να σημειώσουμε επίσης ότι όπως ισχυρίζονται οι ειδικοί επιστήμονες, το Ν2Ο συμμετέχει στη δημιουργία του φαινομένου του θερμοκηπίου και μάλιστα είναι κατά 300 φορές πιο ισχυρό από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Φίλοι αναγνώστες,
Μόνο σε αγωνιστικά οχήματα, σε ελεγχόμενους χώρους με άμεση παρακολούθηση και τεχνική υποστήριξη και τις απαιτούμενες άδειες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτό το σύστημα.
Στην καθημερινότητα μας και για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά κυρίως την ασφάλεια, ξεχάστε το !!!!!!

6 σχόλια:

Panayiotis Katsilaretos είπε...

Ατοπο! Δεν ισχυει η αποψη σου. Ενα απλο επιχειρημα, η τρομπα βενζινηϛ θα επρεπε να ανεβαζει τουλαχιστον 1 bar περαν του default για παραπανω βενζινη για τιϛ περιπτωσειϛ που το μειγμα γινει φτωχο απο την αυξηση οξυγονου.

Panayiotis Katsilaretos είπε...

Οπωϛ ειναι λανθασμενη σκεψη να εγκαταστησει κανειϛ ετσι απλα συστημα τυπου NOS, το αρθρο παραπληφορει. Περισσοτερο οξυγονο, χαμηλοτεροι ρυποι, λιγοτερο μονοξειδιο του ανθρακα, υψηλοτερη θερμοκρασια καταλυτη, λιγοτερα καταλοιπα.

katalytikos είπε...

Κε Κατσιλαρέτο
Θα πρέπει να ξαναδείτε πως ορίζεται η περίσσεια αέρα (λ ή Α/F) και πώς μεταβάλλονται οι εκπομπές εάν το λ<1 (πλούσιο μίγμα) ή λ>1 (φτωχό μίγμα).
Σας παραπέμπω σε σχετική ανάρτηση του Blog
http://envthink.blogspot.gr/2011/03/blog-post_24.html

Panayiotis Katsilaretos είπε...

Καλησπέρα,
εδώ αναλαμβάνει η ECU, ανάλογα με τις τιμές του αισθητήρα λ και ( ανάλογα το αυτοκίνητο ) τις τιμές θερμοκρασίας αέρα, αντιψυκτικού, λαδιού ( όπου είναι εφικτό ) σε συνάρτηση με το πιεζοηλεκτρικό μικρόφωνο για την καταγραφή θορύβων του κινητήρα ( όπου υπάρχει ), τότε ανάλογα τον τύπο των μπεκ στέλνουν δεδομένα στην τρόμπα βενζίνης για πλήρη λειτουργία ή όχι. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν παραπλήσιες ταχύτητες επεξεργαστικής ισχύς στη μονάδα ECU και με περιορισμένο εύρος στις διαφορετικές τάσεις. Οπότε για να πέσει τόσο πολύ βενζίνη ώστε να αλλοιωθεί ο καταλύτης, ευθύνεται το ελλατωματικό μπεκ ή κάτι στο κύκλωμα του σπινθήρα. Η προσθήκη συστήματος τύπου NOS σαφώς χρειάζεται και άλλες βελτιωτικές προσθήκες στο ήδη υπάρχον SETUP, σε καμία περίπτωση όμως δε συμβαίνουν τραγικά πράγματα από μικρές-κανονικές δόσεις. Πολύ πιο επικίνδυνο είναι εκείνο το αυτοκίνητο που δεν ελέγχεται περιοδικά για κανονική λειτουργία και όχι εκείνο που βελτιώνεται σε κανονικά επίπεδα. Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης με επιχείρημα τα νεότερα μοντέλα των αυτοκινηβιομηχανιών, αρκεί τα aftermarket προϊόντα να είναι επώνυμα!

Ανώνυμος είπε...

'' Να σημειώσουμε επίσης ότι όπως ισχυρίζονται οι ειδικοί επιστήμονες, το Ν2Ο συμμετέχει στη δημιουργία του φαινομένου του θερμοκηπίου και μάλιστα είναι κατά 300 φορές πιο ισχυρό από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).''
εσυ το χεςι δεσει κομπο ΟΤΙ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Ε? ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΟΥ, ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ....

katalytikos είπε...

Ανώνυμο 10:49

Άλλο το φαινόμενο θερμοκηπίου και άλλο η κλιματική αλλαγή. Το φαινόμενο θερμοκηπίου είναι τόσο παλιό όσο και η γη και αν δεν υπήρχε σήμερα δεν θα υπήρχε ζωή. Όσον αφορά στην κλιματική αλλαγή οι απόψεις μας έχουν αναπτυχθεί σε προηγούμενη ανάρτηση http://envthink.blogspot.gr/2010/12/blog-post_22.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...