Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Οι ρυθμίσεις της τελευταίας ημέρας

Σημαντικές ανατροπές στην αυτοκίνηση  και μάλιστα την τελευταία ημέρα της κυβέρνησης!!
Πρώτη, η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα Θεσσαλονίκη.
Η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ αναφέρει:
¨Με ρύθμιση που ψηφίστηκε, χθες, Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, στη Βουλή νομοθετήθηκε η άμεση άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τεχνολογίας EURO V και VI στα αστικά κέντρα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, η οποία θεσπίστηκε υπό άλλες συνθήκες τεχνολογίας, πριν από 20 χρόνια.
 Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και ελήφθη με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, μετά και από διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπής της Βουλής.
 Το ΥΠΕΚΑ δεσμεύτηκε για την παράλληλη θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων για την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.
Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία περιλαμβάνουν:
 ·   την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ,
 ·   την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων,
 ·   τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.΄..¨.
Σημείωση: Για τα πετρελαιοκίνητα έχουμε μιλήσει σε πολλές προηγούμενες αναρτήσεις και ξεκάθαρα υποστηρίζουμε την ρύθμιση αυτή.

Δεύτερη, οι νέες προτάσεις για τον πράσινο δακτύλιο που προτείνεται να εφαρμοσθούν από 1 Μαΐου 2012
Συγκεκριμένα προτείνεται:
¨…Όσον αφορά στον πράσινο δακτύλιο οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι
Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που αφορά στην μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «Πράσινο Δακτύλιο», με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
 ·   Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (όλα αφορούν στο μικρό δακτύλιο):
 Α. κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα,
 Β. κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,
 Γ. κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
 ·   Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.
 ·   Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
 Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
 Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1 Μαΐου 2012.
 Τέλος, επισημαίνεται ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.¨.

Οι νέες αυτές ρυθμίσεις θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές όχι μόνο στην κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και στην  καθημερινότητα των πολιτών και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

Αφού μελετήσουμε τις προτάσεις αυτές και σε συνδυασμό με την πετρελαιοκίνηση, θα προσπαθήσουμε σε επόμενη ανάρτηση να κωδικοποιήσουμε κάποια βοηθητικά στοιχεία – οδηγίες, που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες, είτε σαν οδηγοί, είτε σαν υποψήφιοι αγοραστές οχήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...